Deelnemen kerkbijdrage

Kerk­ba­lans

‘Geef vandaag voor de kerk van morgen’

Als Kerk­bestuur en Pas­to­raal-team willen wij de kerk zolang moge­lijk open hou­den niet alleen van wege de monu­mentale en architecto­nische waarde, maar vooral om dat het ons gees­te­lijk en spi­ri­tu­eel centrum is. Hier doen we kracht op en be­zin­ning om ons te wapenen en te sterken in deze voor ie­der­een moei­lijke tij­den. Als we de H. Missen kunnen uitzen­den via een live­stream met goede kwali­teit van beeld én geluid, dan steunen we elkaar en blijven we voor elkaar zorgen als ge­meen­schap rondom Christus, net als de eerste Chris­te­nen.

Pa­ro­chies krijgen geen subsidie. Er is in Neder­land een strikte schei­ding van Kerk en Staat dat geeft vrij­heid maar betekent ook dat we zelf voor ons bestaan moeten zorgen. Om te kunnen bestaan hebben kerken een finan­ciële bijdrage nodig van u, onze leden. Zo blijven we van waarde voor elkaar en de samen­le­ving.

Zeker nu in deze corona­cri­sis is het finan­ciële plaatje voor de kerken een somber verhaal. Minder collectes, min­der in­kom­sten bij vie­rin­gen, vooral beper­kingen. Kosten voor gebouwen en pas­to­rale krachten gaan gewoon door. We moeten rea­lis­tisch zijn. U snapt dat net als veel bedrijven ook pa­ro­chies in zwaar weer komen. Voor ons is er geen ander steunpakket dan wat u als gelo­vi­gen geeft. Helpt u mee met uw bijdrage voor onze geloof ge­meen­schap en nieuwe geluid en beeldapparatuur?

Wij rekenen op u!

Gegevens voor het overmaken van uw ‘Kerk­ba­lans’ bijdrage:

Reke­ning­num­mer: NL26 RABO 0326 5640 55
Ten name van: R.K. Pa­ro­chie H. Wil­li­brordus
Onder vermel­ding van: ‘Actie Kerk­ba­lans 2023’

Harte­lijk dank voor uw gulle gave namens,
Pastoor Roland Kerssemakers,
kape­laan Willem Renders, kape­laan Quinten Kerckhofs
en Kerk­bestuur Wil­li­brordus Pa­ro­chie.
(Berghem-Haren-Macharen-Megen-Oss)

Legaten en giften

Na­tuur­lijk kunt u altijd legaten schenken en of vrijwillig geld overmaken naar de Wil­li­brordus Pa­ro­chie. Dan zorgt het Kerk­bestuur ervoor dat deze gave goed en ten gunste van onze geloofs­ge­meen­schap wordt gebruikt.

Bankreke­ning­num­mer: NL34 RABO 0140 4056 82
t.n.v. Kerk­bestuur Pa­ro­chie Heilige Wil­li­brordus Oss

Bedankt voor uw gulle bijdrage.