Ziekenzalving

De zieken hebben in het bij­zon­der Gods voor­keur en zorg, en daar­mee ook die van Zijn kerk. Door de zal­ving met de Heilige Olie van de zieken, wordt deze zorg van God voor het heil van de mens nog eens uit­druk­ke­lijk uit­ge­spro­ken. Daar­mee is dit sacra­ment tevens een hoop­vol gebeuren, ook voor wie sterven gaat.

Gelo­vi­gen kunnen de Zie­ken­zal­ving ont­van­gen als zij hiertoe het verlangen uit­spre­ken; men behoeft hiermee niet te wachten tot het allerlaatste moment. Het is goed te weten dat mensen dit sacra­ment meer dan ééns kunnen ont­van­gen.

Soms wordt in een speciale vie­ring aan ver­schil­lende zieke gelo­vi­gen tege­lijk de Zie­ken­zal­ving toege­diend.

Afspraak

Neem contact op met het se­cre­ta­riaat voor het maken een afspraak.