Eervol ontslag voor diaken Veldman

gepubliceerd: woensdag, 7 december 2022

Na acht jaar met toe­wij­ding en en­thou­sias­me gewerkt en zich ingezet te hebben voor de Wil­li­brordus Pa­ro­chie en de haar onder­lig­gende geloofs­ge­meen­schappen, heeft onze Bis­schop Mgr. De Korte eer­vol ont­slag verleend aan diaken drs. Edwin Veldman.

Diaken Veldman was actief en betrokken in onze kerken onder zowel emeritus pastoor C. Mennen als pastoor R. Kerssemakers. Daarbij had­den de doop­voor­be­rei­ding, de huwe­lijks­voor­be­rei­ding en de ver­zor­ging van de li­tur­gie zijn speciale aan­dacht. Met predi­ca­tie en de assis­tentie in de h. Mis, diende hij de Heer met zorg en aan­dacht. Ook kon kape­laan J. Beekman altijd rekenen op zijn hulp en assis­tentie.

Zijn pro­fes­sio­nele werk­zaam­he­den voor het economaat van het Aarts­bis­dom Utrecht maakten dat diaken Veldman Nieuws uit de pa­ro­chie de laatste jaren min­der aanwe­zig kon zijn in onze pa­ro­chie. De Bis­schop heeft hem de gelegen­heid gegeven om zo nodig als er op hem een beroep wordt gedaan als diaken, pas­to­rale en diaconale werk­zaam­he­den te ver­rich­ten in heel ons Bisdom. Wij weten dat zijn speciale in­te­res­se ook uitgaat naar de zorg rondom de tra­di­tio­nele li­tur­gie en daar kunt u hem nogal eens treffen.

De pa­ro­chie h. Wil­li­brordus is diaken Veldman en zijn vrouw Karin Veldman zeer dank­baar voor de vele hulp en assis­tenties in de afgelopen jaren en wensen hem alle goeds en bovenal God’s zegen in zijn diaconale en pas­to­rale werk­zaam­he­den die hij onge­twij­feld nog zal onder­ne­men.

Pastoor Roland Kerssemakers