Grote Kerk Oss

Hier zou een mooi verhaal kunnen staan over hoe de Wil­li­brordus­paro­chie is ontstaan.

Heilig Hart­paro­chie Oss

Vanaf 5 de­cem­ber 2021 werd de pa­ro­chie H. Hart door een decreet van de Bis­schop bij de pa­ro­chie H. Wil­li­brordus in Oss toe­ge­voegd. Tevens is door de Bis­schop de nieuwe pa­ro­chie H. Nicolaas opgericht, waar pastoor René Aarden pastoor van zal zijn. De geloofs­ge­meen­schap H. Hart met de ‘Bloems­kerk’ wordt onder­deel van de grote Osse pa­ro­chie die momen­teel gevormd wordt door de geloofs­ge­meen­schap van de Berghemse- Harense- Megense- Macharense- en van de Grote Kerk. Ver­schil­lende oudere kerken in Oss, de Paulus­kerk en de Don Bosco­kerk, zijn al lan­ger gele­den gesloten en recent is de H. Geest­kerk (Vissers­kerk) ook aan de ere­dienst ont­trok­ken met het oog op een nieuwe bestem­ming. Dat betekent, voor de pa­ro­chi­anen van de H. Hart, dat ze nu weer een nieuwe pastoor krijgen en met hem een pas­to­raal team, wat bestaat uit twee kape­laans en een per­ma­nent diaken.

Heilige Geest­paro­chie

Op 1 januari 2011 is de Heilige Geest­paro­chie gefuseerd met de Wil­li­brordus­paro­chie.