De meest actuele nieuwsberichten:

Mgr. Mutsaerts over Week van het Gezin
Zaterdag 11 t/m vrijdag 17 mei
gepubliceerd: maandag, 22 april 2024
In de week van zater­dag 11 mei tot en met vrij­dag 17 mei vindt in Neder­land voor de tweede keer de Week van het Gezin plaats. Een gezins­dag in Maduro­dam op zater­dag 11 mei vormt de fees­te­lij­ke aftrap van deze Week van het Gezin, die als thema heeft mee­ge­kre­gen Goed Gezi(e)n. Mgr. Mutsaerts, voor de Neder­landse Bis­schop­pen­con­fe­ren­tie contact­persoon voor Huwe­lijk en Gezin, beveelt aan­dacht voor het gezin van harte aan.

Roepingenzondag 2024
gepubliceerd: donderdag, 18 april 2024
De Katho­lie­ke Kerk besteedt op de Vierde Zondag van Pasen aan­dacht aan de roe­ping tot het pries­ter­schap, het diaconaat en het reli­gi­euze leven. De gelo­vi­gen wor­den op deze ‘Wereld­ge­beds­dag voor Roepingen’ opge­roe­pen in het bij­zon­der te bid­den voor nieuwe pastores (‘her­ders’) in de Kerk.

Webinar Liefde-Leven-Lichaam
Dinsdag 23 april - 19.45 uur - Online
gepubliceerd: woensdag, 17 april 2024
‘Mam, hoe komt de baby in je buik?’ ‘Lars kijkt zo raar naar mij.’ ‘Puk is nu mijn vriendinnetje.’ Kin­de­ren zijn nieuws­gie­rig, maken van alles mee, en horen en zien veel om zich heen dat te maken heeft met liefde, leven en lichaam. Ze komen in aanra­king met beel­den of ideeën over puber­teit en volwassen wor­den: on­der­wer­pen waar je als ouder zelf je kind in wil opvoe­den. Dat kan best een uit­daging zijn. Hoe ga je als gelo­vi­ge ouders het gesprek aan met je zoon of dochter over het groeien van jongen tot man en meisje tot vrouw?

Maria komt naar den Bosch
gepubliceerd: maandag, 15 april 2024
Deze maand maakt een reliekschrijn van de heilige Ber­na­dette een reis door Neder­land. De reliekschrijn, met daarin een stukje bot van de heilige, alsook een stuk steen van de grot van Lourdes doet alle bis­dom­men in ons land aan. De laatste plaats waar de reliek van Ber­na­dette in Neder­land te bezoeken is in ’s-Hertogen­bosch.

Paaseieren in de pastorietuin
Mysterie onopgelost
gepubliceerd: maandag, 1 april 2024
Op onverklaar­ba­re wijze zijn tij­dens de paas­da­gen een hele­boel gekleurde eieren in de tuin van de pastorie terecht geko­men.

Indrukwekkende Paaswake
gepubliceerd: zondag, 31 maart 2024
Wat hier­on­der gold voor de Chrisma­mis, dat gold afgelopen nacht zeker ook voor de Paas­wake.

Vieringen Goede Week en Pasen
Dit jaar Kruisweg en Liturgie van Goede Vrijdag omgekeerd!
gepubliceerd: donderdag, 28 maart 2024
De Goede Week nadert met rasse schre­den en dat betekent vele bij­zon­dere vie­rin­gen. We geven hier­on­der een over­zicht van vie­rin­gen van het weekend van Palm­zon­dag t/m Tweede Paas­dag.

Indrukwekkende Chrismamis Fotoreportage
gepubliceerd: donderdag, 28 maart 2024
Woens­dag­avond 27 maart waren afvaar­digingen uit heel het bisdom naar ’s-Hertogen­bosch getrokken voor de jaar­lijkse Chrisma­mis. In con­ce­le­bra­tie met de Mgr. Hurkmans, Mgr. Mutsaerts, de abten en vele pries­ters uit ons bisdom vierde Mgr. De Korte de Eucha­ris­tie.

di, 19 mrt 2024Geestelijk leven van Sint Jozef
do, 14 mrt 2024Het Cadeau - 10 Brieven over Liefde, Leven en Lichaam
zo, 10 mrt 2024H. Lambertuskerk aan eredienst onttrokken
wo, 28 feb 2024Pasen: niet te filmen! Video