Indrukwekkende Chrismamis

gepubliceerd: donderdag, 28 maart 2024
Pastoor Kerssemakers nam ook deel aan de Chrismamis

Woens­dag­avond 27 maart waren afvaar­digingen uit heel het bisdom naar ’s-Hertogen­bosch getrokken voor de jaar­lijkse Chrisma­mis. In con­ce­le­bra­tie met de Mgr. Hurkmans, Mgr. Mutsaerts, de abten en vele pries­ters uit ons bisdom vierde Mgr. De Korte de Eucha­ris­tie.

De H. Oliën voor de bedie­ning van de sacra­menten wer­den gezegend en gewijd en de aanwe­zige pries­ters hernieuw­den hun wij­dings­be­lof­ten. Vanuit de pa­ro­chies wer­den gaven aan­ge­dragen voor de voedsel­bank.

De Chrisma­mis als dé be­lang­rijk­ste dio­ce­sane vie­ring van het jaar leidt ons naar het Paas­tri­duüm dat begint met de plech­tige vie­ring van Witte Donder­dag: de in­stel­ling van de Eucha­ris­tie, het pries­ter­schap en het gebod van de naasten­liefde.

(foto­se­rie: Wim Koopman)

Fotoserie

Klik op een foto voor een uitvergroting.