Indrukwekkende Paaswake

gepubliceerd: zondag, 31 maart 2024

Wat hier­on­der gold voor de Chrisma­mis, dat gold afgelopen nacht zeker ook voor de Paas­wake.

In een zeer goed gevulde kerk mochten we het mysterie van de ver­rij­ze­nis van Christus vieren, die gepaard ging aan het heilig Doopsel, het heilig Vormsel en de Eerste heilige Communie van een drietal jonge mensen.

Uitermate verheugd zijn we dan ook dat wij daar­mee getuigen mogen zijn van iets dat zich voorzich­tig voordoet als een moge­lijke kente­ring in de alsmaar ouder wor­dende en krimpende Kerk. Want steeds vaker maken we het mee dat jonge mensen aankloppen met de vraag wat het leven eigen­lijk is. Jonge mensen die door iets of Iemand geraakt schijnen te zijn en dan op zoek gaan naar de bron. En het is na­tuur­lijk niet gek dat ze dan bij Christus uit­ko­men: de Weg de Waar­heid en het Leven.