Webinar Liefde-Leven-Lichaam

Dinsdag 23 april - 19.45 uur - Online

gepubliceerd: woensdag, 17 april 2024

‘Mam, hoe komt de baby in je buik?’ ‘Lars kijkt zo raar naar mij.’ ‘Puk is nu mijn vriendinnetje.’ Kin­de­ren zijn nieuws­gie­rig, maken van alles mee, en horen en zien veel om zich heen dat te maken heeft met liefde, leven en lichaam. Ze komen in aanra­king met beel­den of ideeën over puber­teit en volwassen wor­den: on­der­wer­pen waar je als ouder zelf je kind in wil opvoe­den. Dat kan best een uit­daging zijn. Hoe ga je als gelo­vi­ge ouders het gesprek aan met je zoon of dochter over het groeien van jongen tot man en meisje tot vrouw?

Ouder en kind

Er zijn gelukkig veel mooie ma­te­ri­alen die ouders en kin­de­ren kunnen gebruiken. Bij dit webinar krijg je toelich­ting op drie heel prak­tische publi­ca­ties. Het zijn projecten om als ouders met je kind op een inte­gere en eer­lijke manier in te gaan op die won­der­lijke ont­wik­ke­ling van meisje tot vrouw en jongen tot man: bio­lo­gisch én vanuit het plan dat God met ieder mens heeft.

De projecten

Het gaat om de projecten ‘Het cadeau - 10 brieven over liefde, leven en lichaam’, ‘Meisje tot vrouw’ en ‘Expeditie XY’. De projecten richten zich op kin­de­ren in de boven­bouw van het basis­on­der­wijs en iets daarboven.

Marieke Goes, Loes Reijn­ders, Luc Simons pr. en Yvonne Koopman ver­zorgen de pre­sen­ta­ties. Zij hebben zelf meege­schre­ven aan een project of werken mee aan de ont­wik­ke­ling ervan.

Het cadeau

Bij het webinar zal de meeste aan­dacht uit­gaan naar het nieuwe en bij­zon­dere project ‘Het cadeau - 10 brieven over liefde, leven en lichaam’. Dit thuis­pro­ject, bestaande uit een kin­der- en ouder­deel, gaat onder meer in op hoe God ons heeft bedoeld, als man, als vrouw. En ook hoe seksua­li­teit en vrucht­baar­heid passen binnen het plan dat Hij met iedere mens heeft.

Naast ‘Het cadeau’ zal over de inhoud en bedoeling van de projecten ‘Meisje tot Vrouw’ en ‘Expeditie XY’ wor­den ver­teld. Deze projecten bestaan al in het bui­ten­land en zijn op het moment voor Neder­land in ont­wik­ke­ling. Tijdens het webinar is er gelegen­heid vragen te stellen, of stuur ze vooraf op per e-mail:

Prak­tisch

datum: dins­dag 23 april 2024