Verslag misdienaarsuitje

gepubliceerd: maandag, 26 augustus 2024

Einde­lijk was het dan zover. Na drie jaar werd er op zon­dag 9 juni een mid­dag voor de mis­die­naars geor­ga­ni­seerd. Met 18 personen, inclusief de pastoor en de koster ver­trok­ken we om 13.30 uur bij de Kerk rich­ting De Maashorst minigolf in Schaijk.

Bij aan­komst wer­den we getrak­teerd op koffie of fris met een heer­lijk stuk gebak. Ondertussen werd er gezellig gebabbeld over school, kerk en sport. Namens de pastoor en hem­zelf hield de koster een wel­komst­woordje. Ze spraken hun waar­de­ring en dank­baar­heid uit voor de weke­lijkse inzet van de mis­die­naars in de kerk. Ook op feest­da­gen zoals Kerst­mis en Pasen wordt door velen mee­ge­werkt aan deze bij­zon­dere ker­ke­lijke vie­rin­gen. Samen met de pries­ters kijken we daar ieder jaar met trots op terug en horen we mooie po­si­tie­ve reacties van de kerk­gan­gers.

Rond 15.00 uur wer­den we verwacht op de minigolf­baan. Na een korte uitleg en indeling van de groepen gingen we met zijn allen deze sportieve uit­daging aan. Het was een zeer avon­tuur­lijke baan met wisselende obstakels. Rond 17.00 uur was ie­der­een klaar en toe aan een heer­lijk fris drankje.

Ondertussen wer­den de scores geteld en kwamen bij de vol­was­se­nen twee win­naars uit de bus: Bart van de Boogaar­den Hans Pennings. In goed overleg kwam de beker bij Bart terecht. Bij de jon­ge­ren won Vinitius Torres Janssen. Gefe­li­ci­teerd!

Rond 17.30 uur liet eenie­der zich het uit­ge­breide buffet goed smaken. Nog een kleine verras­sing voor de jarige Rui en voldaan keken we terug op een prach­tige mid­dag waarbij ook het mooie weer meespeelde. Op deze manier hebben wij onze waar­de­ring willen uit­spre­ken aan mis­die­naars en acolieten, dank!

Fotoserie

Klik op een foto voor een uitvergroting.