Roeping tot vrouw-zijn

Een katholieke vrouwengroep in de parochie

gepubliceerd: vrijdag, 30 augustus 2024

De roe­ping tot vrouw-zijn, die ont­van­gen wij als vrouwen bij onze geboorte. Als je de hui­dige denk­beel­den volgt, zou je denken dat je dat zelf voor het kiezen hebt. Niets is min­der waar.

Wanneer God ons roept om vrouw te zijn wordt dit dui­de­lijk vanuit onze natuur, vanuit ons lichaam. Als meisje groeien we op tot vrouw, wetende dat we niet het­zelfde zijn als jongens, als mannen. Maar wat zijn wij dan wél? Hoe geven wij vorm aan deze roe­ping? Hoe kunnen wij gaan op de weg die God voor ons als vrouw heeft bereid? Vrouw-zijn, hoe ziet dat er eigen­lijk uit?

Eenzaam

Als je met deze vragen rondloopt kun je je in deze tijd en maat­schap­pij behoor­lijk een­zaam voelen. Of je nu jong bent, nog niet weet hoe je leven eruit gaat zien, je oriënteert op een huwe­lijk, of je nu alleenstaande bent of als getrouwde vrouw al een rol in het huis opgeno­men of als je moe­der bent met kin­de­ren. Het is vaak moei­lijk om elkaar te vin­den en veel vrouwen hebben geen katho­lie­ke vrien­den/ vrien­din­nen, fami­lie­le­den of rol­mo­dellen om de lasten en vreug­den van het vrouw-zijn mee te delen of te kunnen raadplegen.

Zusters in Christus

Daarom zijn wij een groep be­gon­nen. Als zusters in Christus willen we bouwen aan een ge­meen­schap met elkaar én met alle heilige vrouwen door de eeuwen heen. Daarom laten wij ons graag in­spi­re­ren door de levens vandeze heiligen en de vrouwen uit de Heilige Schrift.

Ben jij dus een katho­lie­ke vrouw tussen de ±18 en 45 jaar oud? Heb je in­te­res­se in het opbouwen van ge­meen­schap met andere katho­lie­ke vrouwen en ben je op zoek naar ver­die­ping en groei in onze rol als vrouw? Dan zijn we op zoek naar jou! Voor onze beginnende groep zijn we name­lijk op zoek naarnieuwe leden.

Pro­gram­ma

Tijdens de maan­de­lijkse bij­een­komsten zullen we samen koken en eten, waarna we onder lei­ding van een pries­ter (kape­laan Kerckhofs) rele­vante on­der­wer­pen over­we­gen en bespreken. We zullen onze bij­een­komsten afsluiten met een Heilige Mis en het bid­den van de Rozen­krans.

16.00 uur Koken
17.00 uur Samen eten
17.30 uur Inlei­ding door de pries­ter en bespre­king
19.00 uur Heilige Mis en Rozen­krans

Prak­tisch

wanneer: Iedere eerste don­der­dag van de maand
tijd: van 16.00 tot 20.00 uur
locatie: Pa­ro­chie­cen­trum, Koorn­straat 6 Oss
aanmel­den: Amber
06 - 8220 8897 (tele­foon of Whatsapp)

We hopen jou te mogen begroeten in onze groep!

Heilige Martha, bid voor ons. Heilige Maria, bid voor ons.