Sam’s Kledingactie

Zaterdag 5 oktober - 11-15 uur - Grote Kerk Oss

gepubliceerd: vrijdag, 20 september 2024

Op zater­dag 5 ok­to­ber aanstaande kunt u in Oss kle­ding en schoenen inleveren bij de Grote Kerk (MOO) aan de Begijnen­straat 1 en bij de Heilige Hart­kerk aan de Krom­straat 109. De vrij­wil­li­gers zijn van 11.00 tot 13.00 uur aanwe­zig om uw goe­de­ren in ont­vangst te nemen. Uw donatie komt ten goede aan leer­mid­de­len voor Stich­ting Leer­geld.

Inmiddels kunnen we er niet meer om heen dat we te maken hebben met een toe­ne­mende mate van pro­ble­ma­tiek binnen Neder­land welke vraagt om een brede aanpak, waarbij alle hulp welkom is. Gezien de stij­ging van het aantal kin­de­ren dat opgroeit in armoede in Neder­land, met als gevolg een grote hoeveel­heid aan­vra­gen bij Stich­ting Leer­geld, heeft Sam’s Kledingactie besloten dit najaar de opbrengsten van de aan­ko­mende actie te beste­den aan schoolspullen, zoals een rekenmachine, schriften, woor­den­boeken, pennen, etc. Zo kunnen we vele kin­de­ren helpen kansen te creëren voor een betere toe­komst en zijn we samen goed voor elkaar!

In Neder­land groeit 1 op de 12 kin­de­ren op in armoede. Deze kin­de­ren kunnen niet meedoen aan ac­ti­vi­teiten die voor hun leef­tijds­ge­nootjes heel normaal zijn omdat er niet genoeg geld is. Stich­ting Leer­geld onder­steunt op het gebied van onder­wijs, sport, cultuur en wel­zijn. Stich­ting Sam’s Kledingactie richt haar donaties veelal op kin­de­ren en onder­wijs en heeft grote affini­teit met het bewerkstelligen van kansen voor het kind.

Mee kunnen doen op school is nood­za­ke­lijk voor kin­de­ren, maar daar komen ook steeds meer kosten bij kijken. Niet alle ouders kunnen die kosten dragen. Stich­ting Leer­geld helpt daarom bij­voor­beeld met de aanschaf van schoolspullen zoals een laptop, een fiets, een rekenmachine of gymkle­ding. Met uw kle­ding en schoenen zetten we ons samen in om kan­sen­on­ge­lijk­heid als gevolg van armoede tegen te gaan en telt ieder kind mee.

Wat mag u allemaal inleveren?

Om bo­ven­staande doel­stel­ling te bereiken, mag u behalve uw donatie van kle­ding en schoenen ook speel­goed, knuffels en huishoudtextiel in de vorm van dek­bedover­trek­ken (graag compleet met kussenslopen), lakens, handdoeken, theedoeken, vaatdoeken, was­handjes en zakdoeken inleveren. Graag separaat van de kle­ding verpakt in een gesloten plastic zak. Onze vrij­wil­li­gers nemen geen gordijnen, vloer­bedek­king, tuinkussens en tafelkle­den aan.

Meer info

Wilt u meer in­for­ma­tie over het werk van Sam’s Kledingactie of wilt u mis­schien zelf als vrij­wil­li­ger aan de slag? Kijkt u dan eens op de web­si­te: