Zalige Carlo Acutis op bezoek

Dinsdag 24 september - 19.00 uur - Grote Kerk Oss

gepubliceerd: maandag, 9 september 2024

Op dins­dag 24 sep­tem­ber brengt Stich­ting Acutis mis­sio­na­ris Carlos Leret naar Oss. Carlos is een mis­sio­na­ris die vanuit de organi­sa­tie voor de heilig­ver­kla­ring van Carlo Acutis is gezon­den om te praten over het leven van Carlo Acutis, de Eucha­ris­tie en de Biecht. In de week van 22 t/m 27 sep­tem­ber houdt hij een tour langs ver­schil­lende grote ste­den.

Pro­gram­ma

De dag begint met een H. Mis in de Grote Kerk om 19.00 uur, gevolgd door een inlei­ding door Carlos om 20.00 uur. Na een pauze is er om 21.00 uur opnieuw gelegen­heid voor vragen en debat, en de avond ein­digt met een borrel.

datum: dins­dag 24 sep­tem­ber 2024
tijd: van 19.00 uur t/m ~22.30 uur
locatie: Grote Kerk , Kerk­straat 15 Oss
aanmel­den: info@pa­ro­chiewil­li­brordus.nl

Website met Eucha­ris­ti­sche Wonderen

Website Eucharistische Wonderen

De web­si­te over Eucha­ris­ti­sche won­de­ren, opgericht door Carlo Acutis, is een in­druk­wek­kende digitale col­lec­tie van meer dan hon­derd won­de­ren die door de eeuwen heen hebben plaats­ge­von­den. Deze web­si­te heeft als doel de kracht en het mysterie van de Eucha­ris­tie te belichten, en biedt gedetailleerde beschrij­vingen, foto's en his­to­rische ach­ter­gron­den. Elk won­der wordt nauw­keurig gedo­cu­men­teerd, met in­for­ma­tie over de locatie, de tijds­pe­rio­de en de omstan­dig­he­den waarin het won­der plaatsvond. De web­si­te dient als een rijke bron van in­for­ma­tie voor gelo­vi­gen die hun begrip van deze heilige gebeur­te­nissen willen ver­die­pen.

De site is een­vou­dig te navi­geren en is be­schik­baar in meer­dere talen, waardoor hij toe­gan­ke­lijk is voor een breed publiek over de hele wereld. Met een schat aan in­for­ma­tie, waar­on­der ge­tui­ge­nissen en weten­schap­pe­lijke analyses, biedt de web­si­te een diep­gaand inzicht in de katho­lie­ke won­de­ren en bena­drukt zij de voort­du­rende rele­vantie van de Eucha­ris­tie in het heden­daag­se ge­loofs­le­ven.