Kom naar het opGROEIsymposium

Zaterdag 9 november - 10.00 uur - Veenendaal

gepubliceerd: dinsdag, 15 oktober 2024

De voor­be­rei­dingen voor het opGROEIsymposium van zater­dag 9 no­vem­ber 2024 zijn in volle gang. Als je je nog niet hebt aangemeld, doe dat dan snel. De dag kan alleen maar beter wor­den, als jij er ook bij bent. Eén dag in een mis­schien wel drukke agenda om je te laten voe­den en in­spi­re­ren over het aller­be­langrijkste wat er is: (je) kin­de­ren opvoe­den tot veer­krach­tige, zelfbewuste en betrokken jonge mensen.

Een goede hech­ting tussen ouders en kind, en ook tussen God en je kind, is ont­zet­tend be­lang­rijk. Dat gaat niet altijd van­zelf: hoe bouw je aan die goede band, waarom is dat zo wezen­lijk voor de ver­dere ont­wik­ke­ling van je kind, en wat als de hech­ting ontbreekt of verstoord wordt?

Wat kun je ver­wach­ten?

Drie mooie lezingen over het thema ‘Hech­ting, spring­plank voor veer­krach­tige kin­de­ren’, bekeken vanuit

• de band tussen God en de mens, door Luc Simons pr.
  • de band tussen ouders en hun kind, door Erica Komisar
  • de band die buitenshuis wordt opge­bouwd met bij­voor­beeld school, door Christiaan Alting von Geusau

In drie work­shops komen on­der­wer­pen aan bod als de Vijf talen van de liefde (door Gabriella Buirma), de rechten van ouders (Christiaan Alting von Geusau) en het effect van hech­ting (Kees van Helden).

Be­lang­rijk onder­deel van de dag is de ont­moe­ting: het contact met andere ouders, struinen langs de boekentafels en gevoed wor­den met waarde­volle in­for­ma­tie uit binnen- en bui­ten­land over bv de rechten van ouders. Daarom zijn er koffie­mo­menten, een ver­zorgde lunch en borrel achteraf. En voor de kleinsten (t/m 4 jaar) is er een crèche.

Voor wie is de dag bedoeld?

Voor ouders en andere opvoe­ders van kin­de­ren in alle leeftij­den! Waar het opGROEIsymposium in eer­dere edities zich wat meer op ouders van kin­de­ren op de basis­school richtte, gaat het thema van deze keer over de band tussen ouders/opvoe­ders en kin­de­ren vanaf de moe­der­schoot totdat zij het huis uit gaan (en soms zelfs nog daarna). Ben je en­thou­siast en mocht je andere geïn­te­res­seer­den kennen, stuur dan deze mail gerust door. Onderaan deze mail staat alle prak­tische in­for­ma­tie en hoe je je kunt aanmel­den.

Prak­tisch

thema: Hech­ting, spring­plank voor veer­krach­tige kin­de­ren
locatie: Grote Pekken 11, Veenendaal
tijd: van 10.00 tot 16.30 uur