Het sacrament van de Doop

De geboorte van een kind is een unieke gebeur­te­nis. Het maakt bij veel ouders zo’n gevoel van ver­won­dering en dank­baar­heid wakker, dat ze Gods zegen willen voor de toe­komst van hun kind. De doop is het eerste Sacra­ment; het kind wordt 'gewassen’ met doop­wa­ter en gezalfd met gewijde olie.

In het Sacra­ment van het Doopsel geeft God ons zijn ‘ja’ en wordt de pas­ge­bo­rene een kind van God. De dopeling wordt opgeno­men in de ge­meen­schap van de Kerk, het Licham van Christus.

Voor­be­rei­ding

Wij willen graag samen met u dat er een goede voor­be­rei­ding aan de doop voorafgaat. De doop­vie­ring kan gehou­den wor­den in de kerk waar uw voor­keur naar uitgaat. Het is be­lang­rijk dat men zich tij­dig aanmeldt.