Activiteiten voor de jeugd

Voor jon­ge­ren in onze pa­ro­chie wor­den allerlei ac­ti­vi­teiten ontplooid. Verder ver­wij­zen we jon­ge­ren graag naar de het jon­ge­ren­pas­to­raat van het bisdom en de speciale web­si­te voor katho­lie­ke jon­ge­ren: Jongkatho­liek. Een uit­ge­breid over­zicht van jon­ge­ren­acti­vi­teiten staat ook op Rkac­ti­vi­teiten.nl.

Zomer­kamp in Helvoirt.

Van 12 t/m17 au­gus­tus 2023.

Ook dit jaar wordt in Helvoirt weer het Zomer­kamp gehou­den voor kin­de­ren in de leef­tijdsfase van groep 4 t/m 8. Een ideale gelegen­heid voor de kin­de­ren om op een wat bre­dere manier kennis te maken met ons geloof. Het is elk jaar een gezellige happe­ning, uiter­aard met de nodige gees­te­lij­ke voe­ding. Meer info klik hier

Eerste H. Communie en Vormsel

Voor kin­de­ren die de Eerste Heilige Communie gaan doen of gaan wor­den gevormd zijn er wel voor­be­rei­dings­pro­gramma's. In­for­meer bij het se­cre­ta­riaat wanneer u een kind wilt opgeven voor de Eerste Heilige Communie of het Vormsel. Ook wanneer u mee wilt helpen bij de voor­be­rei­ding op deze sacra­menten, kunt u contact opnemen met het se­cre­ta­riaat.

De jon­ge­ren wor­den aan­ge­spro­ken op hun christen-zijn in groep 8 van de basis­school. Dan staan ze voor de keuze om het Vormsel wel of niet te doen. Dan dringt de vraag zich op: wil ik dat wel of niet? Wat willen mijn ouders? Durf ik zelf te kiezen? Het ont­van­gen van het Vormsel kan een aan­lei­ding zijn om werk te maken van je geloof.

Meer in­for­ma­tie op het web

Binnen Bisdom ’s-Hertogen­bosch is er een jon­ge­ren­af­de­ling

Jong Bisdom Den Bosch

We ver­wij­zen jon­ge­ren graag naar de speciale web­si­te voor katho­lie­ke jon­ge­ren Jongkatho­liek.nl