Actie Kerkbalans

gepubliceerd: zondag, 22 januari 2023

Oss, januari 2023

Beste pa­ro­chi­aan,

Aan het begin van elk jaar wordt lan­de­lijk de actie Kerk­ba­lans gehou­den. Ruim 2.000 kerken in Neder­land doen hieraan mee. Onze pa­ro­chie sluit zich hierbij aan. Daarom ont­vangt u deze brief met daarin de oproep om naar vermogen een bijdrage te leveren aan de jaar­lijkse onder­steu­ning van onze pa­ro­chie.

Pa­ro­chies krijgen geen subsidie van­wege de schei­ding van kerk en staat. Dat geeft vrij­heid maar dat betekent ook dat we zelf voor ons bestaan moeten zorgen. We hebben het dan bij­voor­beeld over on­der­houd en beheer van onze gebouwen en begraaf­plaatsen en na­tuur­lijk ook de kosten die samen­han­gen met de pas­to­rale zorg en de ere­diensten. Een en ander is beel­dend samen­ge­vat in de bij­ge­voegde fol­der. Met het energieverbruik gaan we het ko­men­de jaar extra kri­tisch om, zodat dit niet een al te groot beslag op onze mid­de­len legt.

Om te kunnen voort­be­staan heeft onze kerk een finan­ciële bijdrage nodig van u, onze leden. Het is be­lang­rijk dat we met zijn allen zorgen dat kerken in onze pa­ro­chie open kunnen blijven, dat missen kunnen wor­den gevierd en dat ons geloof kan wor­den gevoed mede door een goede catechese. Vooral willen we onze kin­de­ren en jon­ge­ren de kans geven om Jezus Christus te leren kennen, om met Hem rich­ting te vin­den in het leven. Ook willen we samen met mede-pa­ro­chi­anen een ge­meen­schap vormen in dienst­baar­heid naar elkaar en om met elkaar te groeien in het geloof. Daarom vragen we u:

Geef met gulle hand en houd onze kerk, ook voor de nieuwe gene­ra­tie, open.

Doe mee aan onze Actie Kerk­ba­lans!

U kunt een bijdrage overmaken naar:

• NL26 RABO 0326 5640 55
    t.n.v. R.K. Pa­ro­chie H. Wil­li­brordus, Oss.

Dank voor uw bijdrage en ook voor uw onder­steunend gebed.

Pastoor Roland J.M. Kerssemakers
Pa­ro­chie Wil­li­brordus, Oss