Energiekosten ook voor onze parochie een zorg

gepubliceerd: donderdag, 9 februari 2023

Onlangs is door het bestuur een kleine com­mis­sie in het leven ge­roe­pen die gaat bestu­de­ren wat de moge­lijk­he­den zijn om te bezuinigen op de energie­kos­ten.

De ver­schil­lende kerken, pastorieën en andere gebouwen van de pa­ro­chie zijn gemiddeld heel groot, matig tot slecht geïso­leerd en verbruiken gigan­tische hoeveel­he­den energie, vooral voor verwar­ming.

De fors gestegen energie­prij­zen dwingen tot bezuini­ging­singrepen wil de pa­ro­chie niet in de finan­ciële problemen geraken. Daarom is het nodig om goed te kijken waar bezuinigd kan wor­den en/of geïso­leerd en naar de moge­lijk­he­den van alternatieve energie­vor­men, zoals zonnepanelen.

De inge­stelde com­mis­sie zal daarin het bestuur adviseren.