Bedevaart naar Kevelaer

Zaterdag 24 augustus

gepubliceerd: maandag, 10 juni 2024

Inmiddels zijn de voor­be­rei­dingen voor onze bede­vaart weer be­gon­nen en hopen wij ook dit jaar weer met ongeveer 250 pelgrims naar Kevelaer te mogen trekken.

Een week vóór Pasen zijn we naar de Pelgrims­lei­ders­dag in Kevelaer geweest, waar het nieuwe thema is ge­pre­sen­teerd en alle in­for­ma­tie over het nieuwe Pelgrims­jaar 2024. Het thema voor dit jaar is “Ga met ons mee...” een stukje uit het Evan­ge­lie van Emmaüs (Lucas 24,13-13).

Twee dis­ci­pe­len zijn op de vlucht. Na de dood en het schijn­ba­re falen van Jezus willen ze alleen nog maar terug naar hun verle­den. Hier hopen ze veilig te zijn. Dan voegt Jezus zich bij hen, aan­vanke­lijk als vreem­de­ling. De ont­moe­ting met Hem haalt de dis­ci­pe­len zozeer uit hun depressie, dat ze Hem vragen: “Ga met ons mee!” en “Blijf bij ons”. Dan, aan het eind van de dag, herkennen ze Hem. Ze keren om en begeven zich op de wegen naar de toe­komst. Ook voor u vast een mooie reden om met ons mee te gaan!

De Broe­der­schappen uit Oss, Veghel, Ravenstein en Wijchen (allen met omge­ving) or­ga­ni­se­ren dit jaar samen de bede­vaart. Over de invulling van deze dag kunnen we helaas nog weinig mel­den, omdat we nog met diverse koren, gil­den en gees­te­lij­ken in overleg zijn. Ook met Kevelaer zelf moeten we nog de de­fi­ni­tieve afspraken maken. Toch willen we u alvast onze datum laten weten, zodat u dit in uw agenda kunt noteren: zater­dag 24 au­gus­tus.

Meer in­for­ma­tie

Zodra er meer in­for­ma­tie be­schik­baar is, zullen we dat op deze web­si­te vermel­den.
Mocht u vragen hebben, kunt u ons ook bellen.

Namens de Broe­der­schap Oss e.o.
Peter en Mia Stoltz-van Lent