Vacature dirigent (m/v)

gepubliceerd: vrijdag, 29 juli 2022

In ver­band met de pensione­ring van onze hui­dige kerkmusicus zijn wij per heden op zoek naar een

Dirigent (m/v)

voor drie koren van de Grote Kerk (Maria On­be­vlekt Ont­van­gen, pa­ro­chie H. Wil­li­brordus) te Oss.

Nadere omschrij­ving

• De dirigent zal lei­ding geven aan het Dames­koor, het Heren­koor en de Gre­go­ri­aanse Schola van de pa­ro­chie. Het repertoire bestaat uit de gebruike­lijke gezangen en missen ten behoeve van de Rooms Katho­lie­ke li­tur­gie (Neder­lands, Latijn en Gre­go­ri­aans).
  • De voor­keur gaat uit naar een ervaren dirigent met een (vak)oplei­ding koordirectie, die li­tur­gisch onderlegd is en kennis heeft van de nieuwe uit­voe­rings­prak­tijk van het Gre­go­ri­aans.
  • De vacature kan eventueel wor­den ingevuld door twee personen. In dat geval wordt de vacature bij de Gre­go­ri­aanse Schola apart ingevuld.
  • De repe­ti­ties vin­den plaats op res­pec­tie­ve­lijk maan­dag­mid­dag, maan­dag­avond en don­der­dag­avond.
  • Van de dirigent wordt verwacht dat deze minimaal drie zon­da­gen per maand en daar­naast op de gebruike­lijke feest- en gedenk­da­gen be­schik­baar is.
  • De Grote Kerk is de centrale kerk van de stad Oss en kent een rijke, vanuit de traditie gegroeide li­tur­gie.
  • De pa­ro­chie beschikt over een beroepsorganist.
  • Een proefdirectie is onder­deel van de selectie­pro­ce­du­re.
  • Bij overeenstem­ming starten we graag met een proef­pe­rio­de van drie maan­den.
  • Honore­ring is conform de richt­lij­nen van het bisdom.
  • De functie kan zowel met een ‘over­een­komst van opdracht’ als in ‘loon­dienst’ wor­den aanvaard.
  • Voor nadere in­for­ma­tie kunt u contact opnemen via onderstaand e-mail­a­dres.

Contact

Uw sollici­ta­tie kunt u richten aan ‘Kerk­bestuur pa­ro­chie H. Wil­li­brordus’ en per e-mail verzen­den aan info@pa­ro­chiewil­li­brordus.nl onder vermel­ding ‘sollici­ta­tie’. Reacties zien wij graag tegemoet vóór 19 sep­tem­ber 2022.

tags: vacature