Bedevaart naar Kevelaer

gepubliceerd: woensdag, 10 augustus 2022

Na twee corona­ja­ren, waarin onze bede­vaart naar Kevelaer helaas niet moge­lijk was, pakken we de draad weer op. “Hemel + Aarde aanraken” is het thema voor het bede­vaart­jaar 2022.

Het is een thema dat voor ons in de bede­vaarten naar Kevelaer uit het hart gegrepen is. Hoe mooi ervaren we niet ons samen­zijn in vie­rin­gen als we onze gebe­den van liefde en verdriet ge­za­men­lijk dragen en richten tot Maria Troos­te­res van de bedroef­den. Met hoeveel plezier ervaren we niet ons samen­zijn in Kevelaer bij de diensten, op een terras, in een winkeltje of met het delen van een maal­tijd. Als één grote familie ervaren we elkaar. En juist daar, in dat vieren en ge­za­men­lijk zijn, komen Hemel + Aarde bij elkaar.

Het kruis­te­ken (wat je ook zou kunnen zien als een plus­te­ken) verbindt ons met elkaar in het teken van links naar rechts en boven en bene­den. Zo komen we bij elkaar in Gods naam op de Aarde. Die aarde in het hart van Kevelaer ligt nu even open i.v.m. werk­zaam­he­den, om straks een mooier plein te geven. En in de tussen tijd regelen de Broe­der­schappen de voor­be­rei­dingen om van zater­dag 3 sep­tem­ber een mooie dag te maken en we daar ons kaarsje van geloof, hoop en liefde in de Maria Basiliek Kevelaer kunnen bran­den.

Gaat u ook (weer) mee? Wij hopen u op deze reis graag te ont­moe­ten!

Broe­der­schappen van Ravenstein, Veghel en Oss, met omstreken

Meer in­for­ma­tie