Zoek pagina's met de zoekwoorden:

én én

Zoekresultaten voor “bedevaart”

nieuws - maandag, 15 april 2024
Deze maand maakt een reliekschrijn van de heilige Bernadette een reis door Nederland. De reliekschrijn, met daarin een stukje bot van de heilige, alsook een stuk steen van de grot van Lourdes doet alle bisdommen in ons land aan. De laatste plaats waar de reliek van Bernadette in Nederland te bezoeken is in ’s-Hertogenbosch.

Aanvullende informatie
nieuws - woensdag, 7 februari 2024
Met de parochie naar Lourdes! 27 april - 4 mei. Onder de vlag van het Huis van de Pelgrim en in samen­wer­king met Theo van Osch pr., voor­heen pastoor in Uden, sinds enkele jaren kluize­naar in het Zuid Franse Montbrun des Corbrieres, gaan we als parochie H. Willibrordus naar Lourdes­.

nieuws - maandag, 11 december 2023
N.B.C. Pro Maria afdeling bisdom Den Bosch heeft een vierdaagse bedevaart met extra zorg naar het Belgische bedevaartplaatsje Beauraing met begeleiding van een priester. Er is goede medische begeleiding aanwezig. Aan deze bedevaart kunnen ouderen, zieken, gehandicapten, en gezonde pelgrims deelnemen. De bedevaart van 25 t/m 28 mei 2024 heeft de opstapplaatsen Mill, Helmond (bij voldoende pelgrims) en Eersel.

nieuws - zondag, 2 juli 2023
Vanuit het bisdom den Bosch worden regelmatig bedevaarten georganiseerd. Zo ook een bedevaart naar het Belgische Banneux. Dit jaar nog van 1 tot 5 september, volgend jaar van 30 augustus tot 3 september.

nieuws - woensdag, 10 mei 2023
Elk jaar gaan er miljoenen mensen naar Lourdes om steun te zoeken bij Maria, om een kaarsje aan te steken, om even stil te zijn bij de grot van de verschijningen. In mijn omgeving hoorde ik ook vele verhalen over bedevaarten naar Lourdes. Dit jaar had ik besloten om samen met een dorpsgenoot deze reis te maken en om zelf te ervaren waarom er per seizoen honderdduizenden tot een miljoen personen de grot van Maria bezoeken.

info - donderdag, 8 december 2022
Op 3 september 2022 zijn we naar Kevelaer geweest. Het thema was toen “Hemel + Aarde aanraken”. In 2023 hopen we weer met een mooie groep naar Kevelaer te gaan.

nieuws - vrijdag, 30 september 2022
Het is vroeg uit de veren op zaterdag 3 september, als we weer eens ter bedevaart naar Kevelaer mogen gaan, nadat de corona-maatregelen ons dat twee jaar verboden. Om 8.00 uur worden we bij de voormalige Pauluskerk verwacht, wat voor de in Lith vertrokken bus de tweede halte is om bedevaartgangers te laten instappen. We zijn ruimschoots op tijd, maar treffen er toch al een paar bekenden en het groepje zwelt aan.

nieuws - woensdag, 10 augustus 2022
Na twee coronajaren, waarin onze bedevaart naar Kevelaer helaas niet mogelijk was, pakken we de draad weer op. “Hemel + Aarde aanraken” is het thema voor het bedevaartjaar 2022.